Primul vaccin

… in afara celui care i-a fost administrat la nastere. 😛

Iata ca am ajuns si la vaccinul ‘de doua luni’. Grea zi! Si pentru mine si pentru ea!

Cu o saptamana inainte ca Maria sa implineasca doua luni am primit un telefon de la doctorita Mariei pentru a ne programa la intepat. Tare am fost surprinsa ca doamna doctor isi urmareste atat de indeaproape pacientii. 🙂 Eu ma pregateam sa sun cu 2-3 zile inainte… dar dansa mi-a dovedit inca o data ca nu am ridicat-o in slavi degeaba! 🙂

Am mai discutat inca o data despre schema de vaccinare pe care o vom urma si varianta castigatoare a fost: schema nationala de vaccinare plus rotarix plus prevenar (la 1 an).

Ziua stabilita pentru intepat a fost 25 Mai. Am fost, dar deoarece exista o mica sansa sa reusim sa facem rost de BCG, am amanat intepatul cu o zi, deoarece nu este permisa vaccinarea la un interval mai mic de o luna. N-a fost sa fie! Doze mai exista si prin Bucuresti, insa putine si cu dedicatie, iar lista dedicatiilor este inchisa si PCR-ul meu nu a fost suficient de puternic pentru a o deschide…

Pe 25, pitica a fost tare cuminte la consultatie. A stat linistita la cantarit si masurat si a aflat ca are 5400 g. si 59 cm! 😀 … si o fontanela cam maricica, drept pentru care s-a ales cu o reteta pentru calciu. 😦  10 zile, cate jumatate de fiola pe zi. Bleah! Eu nu l-as bea nici batuta iar pe ea o fortez zilnic sa bea 60 de ml de ceai cu calciu. Se stramba si se zbate cu biberonul in gura de zici ca-i dau pelin!! Dar am observat astazi ca daca o infometez un pic, protesteaza mai putin.

Pe 26… piticu’ a mirosit pericolul si de cum am ajuns in fata cabinetului a izbucnit in plans; necaracteristic ei. Am linistit-o si a fost relativ cumintica pana la demararea operatiunii ‘ intepat’. Schema a fost urmatoarea: dna doctor ii tinea piciorusele, eu manutele iar dna. asistenta a executat intepatura. Primele doua – trei secunde dupa introducerea acului a fost cuminte si senina… dar cand a izbucnit in plans… vai-vai! Degeaba ii explicam eu, cu lacrimi in ochi si vocea tremuranda, ca nu mai e mult, ca trece repede, ca nu e un lucru rau… Plans si iarasi plans… chiar si dupa ce am imbracat-o. Pana mi-au completat carnetul de vaccinari, a luat-o tata si a iesit cu ea afara; a calmat-o cu greu. In masina a mai marait un pic dar s-a calmat. Acasa, sa vezi comedie, ca s-a suparat piticu’ pe mine si urla ca din gaura de sarpe atunci cand ma apropiam de ea. Nici macar sa manance de la mine nu a vrut! Asa ca astazi mi-am privit copilul hranit, schimbat si culcat de tata si de bunica mea. Spre seara a revenit la sentimente mai bune, insa nu i-a trecut de tot. Sper ca maine sa reusim sa scapam de suparare, nu de alta dar ma apuca plansul cand o vad cum se sperie cand ma vede… 😦

Iata si piticu’, inainte de suparare:

Despre g.cojocaru

Sotie, mama si iubita - o femeie implinita! :)
Acest articol a fost publicat în Maria și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Primul vaccin

  1. Adina zice:

    Piticul miiiic 😦 Am trecut si eu odata prin ce ai trecut tu 😀 Din alt motiv,dar a fost atat de suparata pe mine,incat a doua zi tati a fost nevoit sa lipseasca de la scarbici,ca pitica nu vroia nici macar sa-i dau eu jucariile care ii cadeau,nu mai zic de papa,imbracat,etc 🙂

  2. Ei, tu sa te astepti sa te ignore cand e suparata pe tine! 🙂 Ba chiar sa te respinga. Al meu nici nu dorea sa ma vada cand ne intorceam de la cumparaturi. Era suparat rau si plangea cand plecam de langa el si-l gaseam vesel, daaaar decis sa nu ma observe. Si ce ma intepa la inima atitudinea lui!!! Cu timpul s-a obisnuit.
    La vaccin insa nu era asa de nervos. Conteaza si cum ti se adm. vaccinul. Mai mult se speria de doctora cateva secunde si dadea sa planga.
    E bine ca n-au fost probleme. Sanatate Mariei si voua! :))

    • cojocarii zice:

      sper sa nu mai am parte de suparari d’astea…. ca doare! Chiar daca dna. doctor si asistentele dansei sunt foarte dragute cu pitica, ieri a mirosit-o inainte de a intra in cabinet. Pana atunci am mai fost de doua ori, de fiecare data cu zambetul pe buze….

  3. Mazarichi zice:

    Trecand peste partea cu supararea, care mi-a pus un nod in gat… 5400 gr?! wooow! felicitari!

    Eu sunt setata pe greutatile de prematuri, la doua luni ma bucur pentru cele 3500 gr ale mazarichilor! 🙂

    • cojocarii zice:

      Carlitule, daca ai cum, incearca sa nu te implici in procesul vaccinarii. Mai bine sa fi tu salvatoarea care le alina dupa…. caci supararea iti rupe inima.
      Legat de greutate… nu-ti bate capul si calculeaza totul conform DNP, nu conform datei nasterii. Am o cunostinta care a nascut la 31 de saptamani, iar bebe la nastere avea 1900g si la 4 luni si un pic, 7000g :D, dar cel mai mult a luat dupa DPN. In cazul lui, cam tot graficul de dezvoltare corespunde DPN.
      pupam!

  4. dudumic zice:

    Vai ce pitic scump!

  5. Ana Maria zice:

    Ioiiii , ce piticoata superba! Ptiui sa nu ii fie de deochi…
    Pai mamico draga , te vei obisnui , in timp , cu supararile Mariutei tale…o sa ii treaca , ai sa vezi…dar s-o speriat si ea putin , mititica…
    Pup sa treaca supararea si curaj mamico…hai ca-i bine ! 😀

    • cojocarii zice:

      Multumim, Ana Maria. 🙂 … sper sa ii treaca mai repede, ca si astazi e un pic buzurlita, dar nu ca ieri! 😀

      • Adina zice:

        Eee,azi mai putin ca ieri,maine si mai putin ca azi.Da motive o sa tot gaseasca sa se supere pe tine pana pe la…..30 de ani asa. 😀 Asa ca mai bine sa faci cum ai zis mai sus : paseaza la ta-su sarcinile astea,iar tu fi cea care alina 🙂

  6. Of, şi pentru mine, zilele de vaccin erau îngrozitoare. Mă apucau emoţiile cu o săptămână înainte de ziua cu pricina. Culmea e că, la primul vaccin, Victor nu a plâns deloc.
    Dar vă faceţi voi mari, acuşica-acuşica şi scăpaţi şi de vaccinuri.
    E o păpuşică dulce-dulce! 🙂 Îmi vine s-o muşc de obrăjori. Pot? 🙂

    • cojocarii zice:

      tu si mama!! NU, nu puteti! 🙂
      nu de alta dar in copilarie una dintre matusi ne musca de cate ori ne prindea, iar eu si sor-mea eram terorizate de nici nu mai vroiam sa mergem la „tanti aia care musca”. Nu vreau sa creasca fii-mea purtandu-ti resentimente. 😉

  7. Oofff fir ar ele de vaccinuri :(.Ma bucur ca sunteti bine , la prima intepatura e mai dificil.Pt bebe ca deh este personajul principal cat si pt mama careia i se rupe sufletul cand il vede plangand.La noi tati a fost atat de curajos incat s a incuiat in baie :).Noroc cu mine ca am luat fraiele in maini , ca altfel fara vaccin ramaneam.Doctora mea are alta strategie:ea tine copilul si tanti asistenta inteapa.Mami este eroina cazului si il salveaza pe bebe din bratele lor :D.Ma bucur din suflet ca ati scapat .Sper sa nu apara reactii adverse si sa treceti usor peste ele daca vor aparea.Cat despre greutatea Mariei , este superrrrrrr bine .Bravo tati , ca parca el era responsabil cu bibi nu?Cred ca pune ceva magie in laptic sa creasca mare si frumoasa :).Pozele sunt minunate , nici nu are rost sa va mai laud , pentru ca orice cuvant e mic pentru a mi exprima parerea.Sincer.Este o minunata , este grasunica cum imi place mie , are par si e brunetica :).Model.Va pupam cu mult mult drag

    • cojocarii zice:

      Tati saracul e responsabil mai cu toate cat e acasa… mai putin cu activitatile care ii provoaca chinuri Mariei (ex. curatatul nasucului sau igiena zonei genitale). Nu de alta, dar „nu poate daca ei nu-i place” 😀
      Saracul, de cum intra pe usa si vede pitica cum se lumineaza la fata, n-ar mai lasa-o nici sa doarma decat la el in brate! Si piticu’ – speculator, exploateaza din greu slabiciunea taticului. Eu, ma lupt in timpul zilei sa o dezvat de tot ce o invata el seara!! … adica sunt mama-rea! 😛
      Asa ca, nici taticul Mariei nu-i mai curajos decat al Dariei! 😀
      Multumim mult-mult de tot pentru aprecieri si pentru laude si promitem sa nu ni se urce la cap. 😉

  8. maria coman zice:

    o sa recunoasca doctorul din ce in ce mai bine, smaranda numai ce o vede intrand pe usa si se incrunta. iar calciul nu iti e mai simplu sa i-l dai cu siringa? eu asa i-l dau, macar e mai putin. mai scuipa cate un pic, dar parca merge mai repede

    • cojocarii zice:

      nu am incercat cu siringa. Stiu ca e groaznic la gust, si in plus mi-e teama sa ma lupt cu ea, deoarece primeste destul de greu orice nu vine prin tetina unui biberon. 🙂 Mai incerc o zi – doua cu ceaiul si daca tot face nazuri, o sa incerc si cu seringa.
      multumesc pentru sfat, Maria. 🙂

  9. oanamada zice:

    Sunteti frumoase mai fetelor! Lasa ca va trece si supararea…offf…stiu cum e, chiar stiu!
    Cat despre calciu…de care eu am luat multtttt de tot la viata mea, nu pot sa-ti spun decat ca daca-l pui in combinatie cu apa (ceai) este mult mai rau la gust. In locul tau a incerca sa i-l dau cu seringa, combinat cu putin lapte.
    Va pup

    • cojocarii zice:

      multumim. 🙂
      calciul daca il combin cu laptle, imi branzeste laptele. 😦 iar daca ii dau lapte dupa calciu imi vomita laptic branzit ( asta s-a intamplat in prima zi)
      N-am ce-i face, trebuie sa o chinuiesc putin… mai avem inca 6 zile si poate scapam.

  10. Daca gasiti BCG-ul pe undeva va rog sa ma tineti si pe mine la curent, promit sa fac la fel… noi am ajuns la vaccinarea cu PENTAXIM…

    Partea cea mai „frumoasa” nu e faptul ca aceste vaccinuri nu sunt puse la dispozitie gratuit ci faptul ca alergi jumatate din oras ca sa-l gasesti… daca-l gasesti (ma refer la Brasov)… iar pretul unei singure doze ajunge la 200 – 300 lei

    • cojocarii zice:

      in afara de cele cateva sute de doze cu dedicatie care au ajuns pe la noi, nu mai stiu mare lucru, in afara zvonului ca ar aparea BCG-ul incepand cu 1 iulie. Daca aflam noutati, postam! 🙂
      Legat de celelalte vaccinuri, noi am avut noroc ca le-am gasit disponibile pe cele doua pe care le-a facut acum: Tetraxim si HB Vax. Din cate am inteles nici la Cluj nu se mai gasesc decat in farmacii… no comment, ca deja mi-e sila de tara asta!

  11. Adina zice:

    Poti sa incerci sa i-l dai simplu cu seringa,cate putin cate putin.Ii dai 5 ml/zi nu?Oricum,vroiam sa zic ca orice are gust naspa singur,combinat cu ceva o sa aiba gust si mai naspa(ca algocalminul,il iau greu doar pe el,n-as putea sa beau un pahar de apa sau suc plin cu o amestecheala din aia cu Algocalmin).Si in plus,ii dai o zi doua,iar din a treia s-ar putea sa ai surpriza ca ii place gustul 🙂 Eu ii dau Cristinei fier de 1 luna si ceva.Prima zi a varsat tot ce mancase de la o picatura.A doua zi i-a facut greata dar nu a varsat.Acum crede-ma ca deschide singurica gurita sa ii picur fierul 🙂

  12. Verucic zice:

    Intrasem sa te intreb de BCG… nu prea exista sanse curand, nu?

    Ps: concurenta ptr cel mai frumos bebe este stransa!! Pup p bebelina frumoasa si o mamik curajoasa!

    • cojocarii zice:

      Veronicule, abia pe la inceputul lui Iulie sunt asteptate vesti despre BCG… 😦

      Pupicim o bebelina mancacioasa si o mamica nedormita. Fugi la nani daca doarme!!!

Lasă un răspuns

